Лектор: Минчо Николов Продължителност: 30 часа
------------------------------------------
Анотация:
Връзката между четенето и емоциите е изключително важна. Тя влияе пряко върху емоционалната интелигентност. Важен компонент при четенето е, че се дава възможност за изграждане на фантазно-образни връзки, които развиват и надграждат палитрата от човешките емоции. Това създава и формира личности, умеещи да разпознават и управляват както собствените си, така и чужди емоции, настроения, чувства. Както библиотерапията повлиява благоприятно върху личността и формирането на нов и ценен опит, така и приказкотерапията дава възможност за изграждане на пълноценни преживявания и проекции при най-малките читатели. Методът е фокусиран върху използването на приказките като инструмент за работа с деца и цели понижаване (ограничаване) на негативните житейски фактори (стрес, негативни чувства и емоции, тревожност, агресия), като подпомага адаптирането, социализирането и изграждането на комуникативни и социални умения. Обучението фокусира внимание върху формиране на знания, умения и компетентности за работа на библиотекарите като консултанти по приказкотерапия.
Предназначен за:
Всички библиотечни специалисти, които проявяват интерес към тематиката на курса.
Продължителност:
30 часа
Лектор:
Минчо Николов – Фондация „Институт за съвременна психология”
Предстоящи курсове:
21 – 23 октомври 2024 г. – Видин 23 – 25 октомври 2024 г. – Монтана 27 – 29 ноември 2024 г. – Пазарджик
Проведени курсове:
20 – 22 май 2024 г. – Димитровград
Основни теми:
- Съдържателни и динамични концепции за личността.
- Структура на детската психика.
- Диагностика на детската личност в приказкотерапията.
- Психологингвистични особености при възприемане на художествен текст от подрастващите.
- Техники и средства на приказкотерапията.
- Основни инструменти при груповата приказкотерапия.
- Технология на приказкотерапията – четене и приказкотерапевтичен анализ на художествено произведение.
- Дефиниране на цели в приказкотерапията.
- Развиване на асоциативни техники за целите на приказкотерапията.
|