Лектор: Наталия Георгиева Продължителност: 20 часа
------------------------------------------
Анотация:
Поколението Z са първите деца на новото хилядолетие. Те са родени след 2000 г. и понастоящем голяма част от тях са в тийнейджърска възраст. Една от специфичните характеристики, които определят профила на това поколение е, че то живее във високотехнологична среда, активно използва социалните медии, поддържа непрекъсната, устойчива и опосредствана от технологиите комуникация със света. Обучението е фокусирано върху идентифицирането на иновативни услуги и подходи, които обществените и училищните библиотеки да разработят и да предложат на представителите на поколението Z. То включва лекции и практически упражнения. Практическите занятия ще бъдат организирани както индивидуално, така и по групи, като стремежът е да се направи връзка с реални житейски и професионални ситуации. По време на обучението участниците ще бъдат насърчавани да търсят практическo приложение на придобитите знания и умения.
Предназначен за:
Библиотекари от регионални, общински, читалищни и училищни библиотеки.
Продължителност:
20 часа – 15 ч. лекции и 5 ч. упражнения
Лектор:
Наталия Георгиева – работи по изследователски проекти в областта на образованието, детската грамотност, сектора на учене през целия живот, младежката безработица, социално включване и интеграция на подрастващи и младежи от уязвими групи.
Предстоящи курсове:
Дати по договаряне.
Проведени курсове:
19 – 20 януари 2022 г. – Пазарджик 30 – 31 март 2022 г. – Силистра 25 – 26 ноември 2020 г. – Шумен 11 – 12 ноември 2020 г. – Бургас 12 – 13 октомври 2020 г. – Криводол 11 – 12 септември 2019 г. – Добрич 9 – 10 септември 2019 г. – Шумен 12 – 13 юни 2019 г. – Варна 26 – 27 април 2018 г. – Монтана 5 – 6 февруари 2018 г. – София 29 – 30 ноември 2017 г. – Пазарджик 5 – 6 октомври 2017 г. – Разград 28 – 29 септември 2017 г. – Кюстендил 23 – 24 март 2017 г. – Силистра 3 – 4 ноември 2016 г. – Хасково 20 – 21 октомври 2016 г. – Стара Загора
Основни теми:
• Профил на поколението Z Дигитална свръхграмотност vs. четивна неграмотност. Присъствие в социалните мрежи vs. отсъствие от образователните институции и пазара на труда. Дигитално включване vs. социално изключване. • Потребности на поколението Z Споделяне и анализ на личен професионален опит; идентифициране и приоритизиране на потребностите на поколението Z, които могат да бъдат удовлетворени чрез ресурсите на библиотеката. • Иновативни подходи и услуги от обществените библиотеки за поколението Z Представяне на добри практики за работа с представителите на поколението Z на чуждестранни библиотеки. Разработване на иновативни услуги и инициативи. Ролята на библиотеките за повишаване на четивната грамотност на поколението Z. • Стратегии за комуникация и маркетинг на услуги за поколението Z Начини за комуникация. Значение на социалните мрежи. Маркетингови стратегии.
|