Лектор: Радостина Тодорова Продължителност: 20 часа
------------------------------------------
Анотация:
В курса се разглеждат практическите аспекти на услугите междубиблиотечно заемане (МЗ) и електронна доставка на документи и как поставянето на потребителя в центъра, постигането на конкурентни цени, бързина на обслужване и високото качество са предпоставки за успешно развитие на услугите. Участниците ще развият умения за: дизайн и редизайн на технологичния процес, съобразно индивидуалните потребности на потребителите; изграждане на ценова политика в съзвучие с финансовата политика на библиотеката; установяване на бизнес отношения с клиенти и доставчици; формиране на институционална политика за междубиблиотечно заемане и електронна доставка на документи; комуникация с потребителите и управление на потребителското поведение. Всяка от темите в курса е съпроводена с практическа работа. В резултат на обучението, участниците ще усъвършенстват своите умения в посочените по-горе области и ще могат да вземат самостоятелни и обосновани решения за изпълнението и развитието на услугите.
Предназначен за:
Библиотекари, които проявяват интерес към темата от всички видове библиотеки.
Продължителност:
20 часа
Лектор:
Радостина Тодорова – Библиотека на Нов български университет
Възможни дати за провеждане:
Дати по договаряне.
Основни теми:
- МЗ и електронна доставка на документи – международни насоки и Кодекс на ББИА.
- Дизайн и редизайн на технологичния процес, съобразно индивидуалните потребности на потребителите.
- Изграждане на ценова политика в съзвучие с финансовата политика на библиотеката.
- Установяване на бизнес отношения с клиенти и доставчици.
- Формиране институционална на политика за междубиблиотечно заемане и електронна доставка на документи.
- Комуникация с потребителите и управление на потребителското поведение.
- Поддържане на национална статистика за МЗ (формуляр на ББИА).
|