Лектор: Яна Спасова Продължителност: 20 часа Курсът не се предлага от декември 2020 г.
------------------------------------------
Анотация:
Базови познания и умения, свързани със социологията и проучванията, които ще позволят на участниците да изготвят инструментариум и самостоятелно да провеждат изследвания сред читателите за изучаване на читателските интереси и нагласи, да генерират идеи за създаване и да тестват нови услуги, да оценяват представянето на библиотеката и да проследяват динамиката на ключовите индикатори. Курс със силна практическа насоченост.
Предназначен за:
Няма специфични изисквания по отношение на участниците.
Продължителност:
20 часа
Лектор:
Яна Спасова – Изследователска агенция ЕСТАТ ООД
Проведени курсове:
25 - 26 юни 2011 г. – в София
Основни теми:
- Marketing intelligence – новият подход към информацията
• дефиниция • обхват на понятието • видове • особености при организации в полза на общността • роля в стратегическото и маркетингово планиране на организациите • бъдещо развитие на индустрията
- Изследванията на пазара като елемент от marketing intelligence
• дефиниция • видове изследвания • видове набиране на данни – първична и вторична информация
- Количествени изследвания
• исторически бележки • дефиниция и основни приложения • количествени методи за набиране на информация • изследвания за измерване на удовлетвореност на потребителите • данни от количествени проучвания (отношение към библиотеките и техните служители, мястото на библиотеката като информационен източник, профил на потребителите, имидж на библиотеките) • особености на разработката на количествен въпросник Практическа част: разработка на въпросник за профилиране на читателите, читателските интереси и измерване на удовлетвореността от предоставяните им услуги
- Качествени изследвания
• исторически бележки • дефиниция и основни приложения • качествени методи за набиране на информация • данни от качествени изследвания (отношение към библиотеките и техните служители, мястото на библиотеката като информационен източник, библиотеката на бъдещето)
- Други видове изследвания
- Обработка на и анализ на информацията
• кодиране, въвеждане, основни резултати Практическа част: обработка на данни • анализ
- Онлайн изследвания
• Особености Практическа част: основни принципи при изработката на онлайн въпросник
- Бъдещето на индустрията
- Измерване на представянето на библиотеката (performance indicators) като елемент от marketing intelligence процеса
• Обхват • Цели и основни дефиниции • Критерии • Индикатори (performance indicators) – общо описание, методи за набиране на информацията, източници, приложение • Видове индикатори за изпълнение • Основни индикатори и начин за изчисление Практическа част: изчисление на индикатори за измерване на представянето по данни от проучвания
- Възможности за търсене на външна информация
- Q&A Session
|